הקמת חנות וירטואלית – מה אנחנו צריכים בשביל זה
כשאנחנו מעוניינים לפתוח חנות באזור מסוים, אז באופן יחסי, די ברור לנו מה אנחנו צריכים. אנחנו יודעים שעלינו לחפש מקום אטרקטיבי, אנחנו יודעים שעלינו לחפש אנשים שיכולים לבנות ולעצב עבורנו את החנות, אנחנו יודעים שעלינו להשיג את האישורים הנדרשים, להכין תשתית ראויה בשביל לעבוד עם ספקים שונים, להכיר את הסביבה העסקית שלנו ועוד.
אך מה אנחנו צריכים בשביל להקים חנות וירטואלית? מאחר והנושא די חדש, אז הרבה פעמים בעלי עסקים לא תמיד יודעים מה הם צריכים, יש כאלה שגם לא יודעים בכלל מה זה אומר חנות וירטואלית, לשם מה חשוב להקים חנות כזו, אך בהנחה וכבר הם יודעים את היתרונות שלה, לא פעם הם תוהים במחשבה, מה הם צריכים בשביל לפתוח חנות כזו.
צריך לומר, למרות שמדובר בחנות וירטואלית, חנות שפועלת ברשת ועל פניו זה אומר שלא צריך את אותם דברים שנדרשים עבור חנות פיזית, עדיין מדובר בחנות שכן דורשת מאיתנו אלמנטים מסוימים. אנחנו לא מקימים את החנות על חלל ריק. בשביל שהיא תוכל לספק שירות ללקוחות שלנו, בשביל שאנחנו נוכל להציע להם מוצרים ושירותים, אנחנו חייבים לייצר סביבה נכונה לחנות, סביבה שתאפשר לנו להשתמש בה ולעבוד עם החנות בצורה נכונה.
מה נדר לצורך הקמת חנות וירטואלית
אפשר לחלק את מה שנדרש לשני חלקים. חלק אחד מתייחס להקמה של החנות באתר, מבחינה טכנית, והחלק השני מתייחס לכל העניין של השימוש בחנות, התפעול והאחזקה שלה.
החלק הראשון, מתייחס כמובן לכל אנשי הצוות הטכני שמקימים את החנות, אנחנו צריכים לגייס אותם, אנחנו צריכים לבצע את התכנון המקדים כיצד נרצה שהחנות תיראה ותעבוד, את כל המחקר הנדרש בשביל להקים חנות כזו באתר אינטרנט. צריך לומר, שחלק גדול מהתהליך איננו נגמר כשהחנות מוקמת ועולה לאוויר, שכן יש צורך גם לשווק ולקדם אותה, וכן יש צורך לעדכן אותה כל הזמן.
החלק השני, מתייחס כבר לאלמנטים הפיזיים, בין אם זה מחסן למלאי, שירות משלוחים וכל דבר אחר שיאפשר לספק שירות ללקוחות.