מיתוג
היום ניתן לשמוע יותר ויותר אנשים שמדברים על החשיבות של מיתוג עסקי. בעידן הנוכחי, אף עסק לא יצליח לקדם או לפתח את עצמו, ללא מיתוג איכותי שיעניק לו את המוניטין הדרוש. רוב האנשים היום, לא מוכנים לקנות שום מוצר שאינו מותג, היות ובעיניהם מותג מהווה הבטחה לאיכות גבוהה. לכן כל עסק שמעוניין להמשיך לגדול ולהתפתח, חייב להשקיע בתהליך של מיתוג מקצועי ואיכותי. מדובר על תהליך שיכול לקחת זמן, היות ואין מדובר כאן רק על הפן הוויזואלי שמשתקף בלוגו צבעוני או באריזות מיוחדות של המוצרים, אלא מדובר על כל נקודות המפגש בין הצרכנים לבין העסק. לכן עסק שירצה להשקיע במיתוג של עצמו, יצטרך להשקיע גם בשירות הלקוחות, במענה של המזכירה לטלפון, בעיצוב אתר אינטרנט ברמה גבוהה ועוד.
מהם היתרונות העיקריים של מיתוג העסק?
היתרון העיקרי מתבטא כנראה ביכולת להרוויח יותר כסף מאותם המוצרים או אותם השירותים בדיוק. רוב האנשים מוכנים לשלם יותר עבור מוצר שמגיע ממותג, דבר שמאפשר לאותה החברה לגבות סכומי כסף גבוהים יותר על אותם המוצרים בדיוק. מעבר לכך, כדאי לזכור כי רוב האנשים יעדיפו לרכוש מוצרים מחברות מוכרות וידועות, ללא קשר אם מדובר על בגד יוקרתי או מוצר של פסטה יבשה. רוב האנשים יבחרו במותג שהם כבר מכירים ומאמינים בו. מסיבה זו בדיוק, רוב האנשים נוטים ללבוש מותגים, לאכול מותגים ולדבר על מותגים, על מנת לספר לסביבה שלהם על חיי היוקרה שלהם. מסיבה זו בדיוק, חשוב להשקיע במיתוג של העסק על מנת לייצר רשת של לקוחות נאמנים שבוחרים לרכוש את המוצרים שלכם באופן עקבי. הדבר יגרום להגדלת היקף המכירות, דבר שכמובן יוביל לרווחים גדולים יותר.
באיזה שלב כדאי להתחיל להשקיע במיתוג של העסק?
התשובה לכך אינה חד משמעית, היות וניתן למתג את העסק כבר בתחילת הדרך, או לחילופין, להשקיע בכך ברגע שהרווחים מתחילים לרדת. ברגע שהעסק אינו מושך לקוחות, יש צורך לבצע שינוי. עסקים רבים בוחרים למתג מחדש את העסק, על מנת להיכנס לשוק חדש או להשיק מוצר חדש.