ירון מוראדי: טיימינג, הדבר החשוב ביותר בסטארטאפ
רעיון למוצר זה מצוין, אבל הוא לעולם לא יעשה כסף בלי היזם הנכון לחברה. מצד שני, יכול להיות יזם מבריק ובעל יכולות אבל אם הוא מבזבז את הזמן על רעיונות לא מספיק טובים, הוא לא יצליח לעולם. אז מה הדבר החשוב ביותר בסטארטאפ לדעתו של היזם ירון מוראדי?
מוצלח ככל שיהיה, בסטארטאפ יש ימים לא פשוטים. בסופו של דבר כאמירה הידועה "כל הכוכבים צריכים להסתדר" כדי להצליח. מהרעיון, צורך וביקוש למוצר, גודל שוק, צוות, שותפים לדרך, משקיעים נכונים, אווירת שוק, מזל הרבה מזל. אבל על כל אלו, בהסתכלות אחורה גם על חברות משמעותיות בהן הייתי חלק מצוות הנהלה מוביל – ברייטקום, פלקסטרוניקס, קונדואיט, פייבוקס, וגם בחברות אותן יזמתי וניהלתי -מגנטיו מובייל ויו מנ אנליטיק, אם אצטרך לבחור דבר אחד בלבד שהוא החשוב ביותר בעיני להצלחת סטארטאפ – זהו טיימינג, תזמון.
ב 2010 ירון מוראדי כמייסד שותף הקים את מגנטיו – המוצר הלביש החברתי הראשון בעולם. דמיינו חוש שישי שיודע מי אתם, מה אתם מחפשים ולחבר בניכם. כך למשל בועידות גדולות בהן משתתפים המון אנשים שהגיעו במטרה לייצר עסקים חדשים, מגנטיו ידעה לחבר בניהם על פי רצונות עיסקיים. בטכנולוגיה עם פטנט תלוי שיצרה רשת תקשורת להעברת נתונים אלחוטית מהירה בין אנשים בודדים ועד רמת אצטדיון, יצאנו לדרך. זכינו לפופולריות גדולה ולסיקורים מובילים בין היתר בוול סטריט ג'ורנל, נבחרנו לבין 100 הסטארטאפים המובילים באירופה ו 20 הפיינליסטים בתחרות הסטארט-אפ של ועידת המובייל 2012 של כלכליסט: https://www.calcalist.co.il/internet/articles/0,7340,L-3545782,00.html
ועוד הישגים רבים ויפים. קצת לאחר שהתחלנו במכירות ראשונות וייצרנו ושלחנו את המוצרים הראשונים, סטיס ג'ובס הכריז על האייפון. השאר היסטוריה, הסמארטפון שינה כמובן את התנהגות המשתמשים. הצורך נעלם. הטיימינג ליציאה לשוק לא היה נכון. האם יכולנו לצפות שאפל תמציא את האייפון? וודאי שלא. אבל בטיימינג של שנתיים קודם אני מאמין שההבטחה לחברה של מיליארד דולר כפי ששמענו לא פעם היה לה סיכוי גבוה להתקיים ולהתאים את עצמה בהמשך לחדשנות האסטרטגית שהגיעה.
טיימינג נחרט בעורקיי. לאחר מכן, כל פעילות/חברה הסתכלתי לעומק על הטיימינג. אנחנו לא נביאים אבל כן ניתן להעריך מתי והאם אתם נכנסים לשוק בזמן.