הכל עניין של טיימינג בחיים

כשאנחנו מצליחים להגיע אל תחנת האוטובוס בדיוק כשהוא עוצר בתחנה, זה עניין של טיימינג. כשאנחנו מגיעים הביתה בדיוק כשהתוכנית האהובה עלינו מתחילה, זה עניין של טיימינג. כשאנחנו יוצאים לשוק עם מוצר חדש בדיוק כשיש קהל יעד שמחכה לו, זה עניין של טיימינג. 

הרבה פעמים אנשים נוטים לחשוב שמדובר בעניין של מזל "כוכבים שמסתדרים" אבל בשביל שזה יקרה, אנחנו צריכים לעבוד. אנחנו צריכים לעשות את הדברים בצורה נכונה, ואז אנחנו יכולים באמת להגיע בטיימינג הנכון ולנצל אותו. כל יזם, כל משקיע, יודע שככה זה עובד. שום דבר לא מבוסס רק על מזל ומקריות, אלא על עבודה קשה. אחרת, אף פעם לא נוכל לדעת מתי הטיימינג הנכון וגם לא נגיע מוכנים אליו. 

שוחחנו קצרות עם ירון מוראדי, יזם הייטק, על דעתו שטיימינג הוא אחד הדברים החשובים ביותר בסטארטאפ.

איך זה מתבצע בפועל?

יזמים חייבים להכיר את הכל בנוגע לשוק אליו הם נכנסים, תחרות – איפה המתחרים מצליחים ולמה, איפה המתחרים נכשלו ומדוע, מחירי החברות המתחרות, סוגי לקוחות, היכן הם מפרסמים ועוד. אלו דברים שהם הכרחיים בכל חברה. ואז יש את הטיימינג – משמעות הטיימינג הינה להשיק את המוצר בזמן הנכון. ירון מוראדי נותן דוגמה למשל.

אם השקת המוצר שלכם כרוכה בכיסוי תקשורתי רחב, ונניח שבאותו שבוע חברה גדולה משיקה מוצר חדש וההנחה היא שהוא יכוסה בכיסוי תקשורתי רחב. האם זה טיימענג נכון לצאת לשווק? האם תקבלו את מקסימום הכיסוי התקשורתי במקרה כזה או שעדיף להמתין שבועיים ולקבל תשומת לב רחבה יותר? דוגמא נוספת אומר ירון, האם התזמון של כניסה לשוק עם מוצר היא מאוחרת או מוקדמת מידי? בכל חברה יש את הפיצוח שלה עצמה – אותם דברים שעובדים שבאמצעותם החברה מצליחה.

יחד עם זאת, טיימינג נכון לכניסה לשוק, טיימינג של הקמת מיזם או טיימינג של השקת מוצר זה דבר מהותי בעיני בפוטנציאל החברה להצליח.

כתוב/כתבי תגובה