מה זה סייבר ואיך מתחילים לעבוד בזה

סייבר

אחד הביטויים הפופולאריים ביותר בשנים האחרונות, לא רק בז'רגון של אנשי מקצוע שעוסקים בעולם ההייטק בכלל והאינטרנט בפרט, אלא באופן כללי בחדשות, במהדורות האקטואליה ובתוכניות אחרות, הוא סייבר. 

רובנו לא לגמרי יודעים מה זה סייבר, אך מכירים את המונח הזה בגלל מתקפות סייבר שארגונים, מוסדות ובתי עסק מתמודדים איתן. מדובר על מתקפות אשר נערכות על ידי גורמים שונים, מדינתיים ופרטיים, על אתרים של מוסדות ממשלתיים, ארגונים וכן על אתרים של בתי עסק. בדרך כלל המתקפות מיועדות לשתק או מיועדות לגנוב מידע מהאתר. 

אך סייבר הוא מונח הרבה יותר רחב. למעשה, הוא מבטא את כל מה שקורה וכל מה שקיים בעולם האינטרנט. מדובר בדבר לא מוחשי, לא פיזי, אך דבר שיש מי שמפתח אותו, הוא עשוי מתוכנה ואפשר לראות אותו. המרחב של הסייבר מתבסס על חומרה שמפעילה את התוכנה, התוכנה אשר נכתבת בקוד על ידי הגורם האנושי וכמובן אותו גורם שמייצר ומתחזק את כל זה, קרי בני אדם. 

כיצד עובדים בסייבר?

בשביל לעבוד בעולם הסייבר, צריך ללמוד תכנות ברמה גבוהה, וצריך להחליט באיזה תחום של הסייבר אנחנו רוצים לעסוק. יש מי שבוחר לעסוק באבטחה, יש מי שבוחר לעסוק בתכנות של תוכנות לצרכים כאלה ואחרים, יש מי שבוחר לעסוק בעולם האינטרנט לצורך כזה או אחר. 

חשוב להבהיר, עבודה בסייבר נחשבת לכלי החשוב ביותר היום, בוודאי הכלי הפופולארי ביותר שמטרתו לייצר כלים שיאפשרו לנו לעבוד בצורות שונות במרחב האינטרנט. אנחנו יכולים למצוא שלבים שונים של התפתחות אשר בכל אחד מהם, ניתן להפיק תועלת שמתאימה לכלל הציבור. 

בסופו של דבר, עולם הסייבר מתפתח כל הזמן והוא משרת אותנו באופן נרחב מבחינה כלכלית ומבחינות אחרות.

 

המידע באדיבות אתר TechMonster

בלוג כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מקים אתר חדש? השתמש במאגר תמונות
כולם יודעים כי פרסום על לוחות מודעות ובעיתונות הכתובה אינו מספיק, אלא לכל עסק המכבד את עצמו חייב...
קרא עוד »
נוב 30, 2019
חשיפת התובנות: 3-8 היבטים חיוניים להבנה לגבי עורכי דין לקבלנים
בעולם הבנייה המתפתח כל הזמן, מתעלמים או מזלזלים בתפקידו של עורך דין קבלנים. עם זאת, אנשי מקצוע משפטיים...
קרא עוד »
אוק 19, 2023
מתי מומלץ להסתייע בשירותיו של עורך דין לענייני גירושין?
ע"פ הסטטיסטיקה: יותר משליש מהזוגות שהתחתנו או שהפכו לידועים בציבור - ייפרדו בשלב כלשהו במהלך חייהם....
קרא עוד »
ספט 01, 2020